Vásárlói tájékoztató

VÁSÁRLÓI TÁJÉKOZTATÓ
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

1. Cégünkről:

A tavolsagmero.hu webáruház üzemeltetője: 

Gigacity Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (röviden: Gigacity Kft.)
Székhely: 4220 Hajdúböszörmény, Csomaközy A. u.14.
Üzlet/telephely (és egyben a panaszkezelés helye): 1149 Budapest, Egressy út 108/a
Képviselő: Rákos Csaba
Adószám: 13233073-2-09,  Cégjegyzékszám: 09-09-010466, Bejegyezte: Hajdú-Bihar Megyei Cégbíróság
Bankszámla száma: Budapest Bank 10101061-57456500-01000003
Az adatkezelés nyilvántartási száma: folyamatban.
Tárhelyszolgáltató: Gigacity Kft.

Ügyfélszolgálat: 4220 Hajdúböszörmény, Csomaközy A. u. 14
Ezen a címen ügyfeleinket kizárólag telefonon előre egyeztetett időpontban tudjuk fogadni!
Ügyfélszolgálat nyitvatartása: munkanapokon (hétfőtől-péntekig): 8.00-17.00

Telefonszámaink: 06-1/445-0305, 52/ 229-176; mobil: 20/3158-757

Szaküzlet:

Gigacity mérőműszer szaküzlet és átvevőpont
1149 Budapest, Egressy út 108/a
Telefon: (+36-1) 445-0359, (+36-30) 785 2444

Szaküzlet nyitvatartása:
Hétfő - csütörtök: 10.00 - 18.00
Péntek:                   10.00 - 16.00

E-mail: info@tavolsagmero.hu

A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal által nyilvántartott számunk: C/003423/2005.

2. Bemutatkozás:

A Gigacity Kft. magyar magánszemélyek tulajdonában lévő vállalkozás. 2004. márciusában történt megalapítása óta nyomtatók, nyomtató kellékek, irodatechnikai eszközök, szerszámok és mérőműszerek forgalmazásával foglalkozik.

3. Hogyan használjuk a webáruházat:

Kérjük Önt, hogy amennyiben aktív felhasználója, vásárlója szeretne lenni áruházunknak, figyelmesen olvassa el a vásárlói tájékoztatónkat és csak abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Áruházunkban tetszés szerint böngészhet, megismerkedhet termékeinkkel, árainkkal, tájékozódhat a részletekről. Termékeinket a könnyebb tájékozódás érdekében főkategóriák szerint soroltuk be. Minden termék ára bruttó ár, azaz ÁFÁ- val növelt értéken van feltüntetve és egy darabra vagy, csomagra vonatkozik. A megjelenített képek illusztrációként szerepelnek, és eltérhetnek a valóságtól.
Ha a keresett terméket sehol sem találja, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Munkatársaink 8.00-17.00 állnak az Ön rendelkezésére és tájékoztatják arról, hogy a kívánt terméket be tudjuk-e szerezni vagy sem.

A www.tavolsagmero.hu webáruházunkban regisztráció nélkül is böngészhet, megtekintheti termékeinket, ám megrendelés esetén a megrendelés teljesítéséhez szükséges személyes adatait meg kell adnia.

Az Ön személyes adatai: magánszemélyeknél a saját név
Cégadatok: ha cég nevében rendel, a cég neve
E-mail cím: Az itt megadott e-mail címre küldjük az értesítéseket a megrendeléséről, illetve a megrendelés állapotáról, valamint a bejelentkezéshez is szüksége lesz rá, ezért kérjük valós, létező címet adjon meg! Minden adatot bizalmasan kezelünk!
Az Ön címe: A számlázási cím. A címeket (szállítási, számlázási) a későbbiekben Adatok menüpontban is tudja változtatni, valamint rendelés leadáskor is tetszőlegesen.
Az Ön telefonszáma: ha valamilyen probléma merül fel megrendelésével kapcsolatban, a gyorsabb megoldás érdekében célszerű megadni azt a telefonszámot, amelyiken munkatársaink bármikor el tudják érni Önt. Lehetősége van hírlevelekre is feliratkozni, ha szeretne újdonságokról, érdekességekről a leghamarabb értesülni.
Jelszó: Az előbbiekben megadott e-mail cím mellett az itt megadott jelszóval együtt fog tudni a későbbiekben is bejelentkezni áruházunkba, megtekinteni rendelései állapotát.
A Tovább gombra kattintva, regisztrációja elkészül, a regisztrációs adatokról egy e-mailben értesítjük. Ha nem kap értesítő levelet perceken belül, keresse ügyfélszolgálatunkat. A következő oldalon már módosítani is tudja az előzőleg megadott adatokat.

Ha már regisztrált ügyfél, akkor csak az e-mail címére és a jelszavára van szüksége és máris vásárolhat.

Az internetes áruházban történő vásárlás távollévők között, írásban kötött szerződésnek minősül a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján. A szerződés kötés nyelve kizárólag a magyar. A szerződést egyedi azonosító alapján (rendelésszám) iktatjuk, a későbbiekben ennek segítségével visszakereshető. A leadott rendeléseket elektronikus levélben legkésőbb 48 órán belül visszaigazoljuk. Ha nem kapja meg az értesítést, kérjük keresse ügyfélszolgálatunkat.

Miután berakta a kosárba az Önnek tetsző terméket, tovább folytathatja a vásárlást. A termék mennyiségét a kosárban tetszés szerint átírhatja, megváltoztathatja a Kosár tartalma fülre kattintással, ami a Regisztráció/Belépés fül mellett van.Az Ön kosara ablakban minden kiválasztott termék és az aktuális végösszeg, böngészés közben is nyomon követhető. Ez bármikor tetszés szerint módosítható, törölhető. Egy vásárlás alkalmával korlátlan számú terméket tehet a kosarába.

Adatbeviteli hibák kijavításának technikai lehetőségei:
Az adatbeviteli hibáknak a szerződéses nyilatkozat elküldését megelőzően történő azonosításához és kijavításához biztosítjuk, hogy

  • Kosár tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető.
  • a személyes adatok (pl.: számlázási cím, szállítási cím, telefonszám, stb…) tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható a személyes adatok menüpontban.

Ha a kiválasztott termék(ek)et meg szeretné megvásárolni, a Megrendelem gombra kattintva kezdeményezheti a vásárlást. A szállítási információknál pontosíthatja a szállítási címet, és tájékoztatást kap a szállítás pontos összegéről is. Ha valamilyen külön kérése van ezzel kapcsolatban, a Megjegyzés rovatba bátran beírhatja. Amennyiben utólag módosítana rendelésén, kérem keresse Ügyfélszolgálatunkat és kérésének megfelelően módosítjuk, vagy töröljük a rendelését.

Rendeléseit hagyományos formában is leadhatja: elektronikus levél formájában az info@tavolsagmero.hu címre, vagy telefonon: 06-1/445-0359, 06-1/445-0305,  52/229-176, 06-20/3158-757 számokon munkanapokon H-P: 8.00-17.00 óra között vagy személyesen a szaküzletünkben (1149 Budapest, Egressy út 108/a). Minden esetben a következő adatokat kérjük Öntől: a megrendelő pontos neve, számlacíme, a csomagküldés pontos címe (utca, házszám, város és irányítószám), egy telefonszám, amelyen munkatársunk egyeztetni tud a rendeléssel kapcsolatban. Számlázási adatok ellenőrzése ablakban a számlázási címet módosíthatja, valamint kiválaszthatja az Önnek tetsző fizetési formát. Fizetés Szállításkor / utánvét esetben a csomagot a futárnak, készpénzben kell fizetni. Fizetés előreutalással esetben e-mailben elküldött információk alapján saját bankon keresztüli utalás. A gyorsabb ügyintézés érdekében, a bank által kiállított igazolást a sikeres tranzakcióról célszerű e-mailben az info@tavolsagmero.hu–ra.

Megrendelés megerősítésénél láthatja az Ön által eddig megadott adatokat, a megrendelés összértékét, a szállítási költséget, majd a Tovább gombra kattintva véglegesítheti. A vásárolt termékekről minden esetben számlát állítunk ki, amit a csomagban talál meg. A számla elvesztése esetén (ennek jelzése után az ügyfélszolgálaton) 1 db. hitelesített másolatot bérmentesítve postázunk, a további másolatok portósan kerülnek kiküldésre vagy az ügyfélszolgálaton és szaküzletünkben is átvehetők.

Mindaddig NEM kerül feldolgozásra a megrendelése, amíg Ön a Megrendelőlapon végig nem haladt.

4. Megrendelés átvétele

4.a. Személyes átvétel Budapesten az üzletben (bővebben az üzlet menüpontban)
Üzletünk Zuglóban található az Egressy út – Angol utca kereszteződésében az Egressy út 108/a alatti társasház üzletsorán. A bejárat az Angol utcáról nyílik, keresse a Gigacity feliratot. Igyekszünk a legtöbb termékből raktáron tartani, de sajnos nem tudunk mindenből, ezért személyes átvétel előtt érdeklődjön ügyfélszolgálatunkon vagy megrendelés esetén várja meg visszaigazolásunkat.

4.b. Kiszállítás futárszolgálattal
Csomagjait a GLS Hungary csomagszállító vagy MPL futárszolgálat (Magyar Posta) szolgáltatásával juttatjuk el otthonába, vagy akár munkahelyére. (Postai úton csak külön kérésre kézbesítünk.) A szállítási költség Magyarország egész területén egységesen GLS futárszolgálattal 1290.- Ft, MPL futárszolgálattal 990 Ft,  20 000.- Ft feletti megrendelés esetén ingyenes. Csomagolási költséget mi nem számítunk fel. A GLS a csomag feladását követő munkanapon 8-17 óra között szállít az Ön által megadott címre, előzetes egyeztetés nélkül. Kérjük, hogy olyan szállítási címet és telefonszámot jelöljön meg a megrendelésnél, ahol Ön napközben is elérhető, hogy ha kézbesítés közben bármilyen probléma felmerülne, a GLS felvehesse Önnel a kapcsolatot. A kiszállítási értesítőt követő munkanapon a csomagazonosító szám segítségével Ön is érdeklődhet a csomag állapotáról a GLS Ügyfélszolgálatán. Az ügyfélszolgálat a 06-1/802-0265 telefonszámon érhető el munkanapokon 7-19 óra között. A csomagküldõ szolgálatot az alábbi weblapon is elérheti: http://www.gls-hungary.com . A csomagazonosító számot megtalálja abban az e-mailben, amit akkor küldünk ki miután átadtuk csomagját a futárnak. A csomagazonosító számot a futárszolgálat weblapján csak 22.00 után tudja használni, eddig az időpontig történik a csomagok rögzítése a Gls rendszerében.

Szállítási határidők

Webáruházunk több beszállító termékeit is kínálja. A termékek jelentős része állandóan van készleten. Átlagos esetben, amennyiben a rendelés 15.00 óráig beérkezik és van raktáron, 1 munkanap alatt kiszállítjuk, ha erre nincs lehetőség, akkor ügyfélszolgálatunk telefonon értesíti Önt arról, hogy melyik termékre kell várni. Ilyenkor lehetőség van arra, hogy az adott terméket kihagyjuk a rendelésből, és a csomagot e nélkül küldjük el, vagy arra, hogy másik, hasonló (helyettesítő) terméket válasszon, illetve hogy az eredeti megrendelést egy későbbi, egyeztetett időpontban küldjük el. Téves megrendelés esetén, a leadást követően e-mailben az info@tavolsagmero.hu címen vagy a +36-1/445-0305-os telefonszámon mondhatja le, a csomag feladása előtt minden következmény nélkül. Ha a rendelést az Ön által kért módon nem tudjuk az Ön által elvárt idő alatt teljesíteni (pl. több hetet kellene várni az adott termék megérkezésére), a rendelést szintén következmények nélkül lemondhatja. Ha már elküldtük csomagját és Ön valamilyen okból nem veszi át (nem kap értesítőt, vagy nem találja meg a futár a címet, zárva az ajtó, nem tartózkodik senki a megadott címen stb.) automatikusan visszaküldik a címünkre. Amennyiben Ön nem vette át a csomagot ám mégis úgy gondolja, hogy szüksége van a megrendelt termékekre és ezt jelzi is nekünk, akkor a csomagot a szállítási költség újbóli felszámításával tudjuk elküldeni. Ha egy címről két vagy több alkalommal is visszakapjuk a csomagot, áruházunk fenntartja a jogot, hogy erre a névre és címre a továbbiakban NE küldjön újra csomagot.

Fizetés és fizetési módok

A www.tavolsagmero.hu internetes webáruház több fizetési módot is kínál Önnek, amelyek közül a megrendelési folyamat során egyszerűen ki tudja választani az Önnek legmegfelelőbbet.

  • utánvét: ebben az esetben a megrendelt termékek kiszállításakor kell kifizetni az ellenértéket a futárnak, amikor a csomagot átveszi.
  • előreutalás: A rendelés ellenértékét a megrendelést követő e-mailben küldött díjbekérő alapján kérjük átutalni a Budapest Banknál vezetett 10101061-57456500-01000003 számú bankszámlánkra. Amint az összeg megérkezik bankszámlánkra elindítjuk a csomagot. A végszámlát a csomagban fogja megtalálni.
  • Online Bankkártyás fizetés: folyamatban

Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS

A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.

Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!

5. Az elállási jog gyakorlásának feltételei és módja

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. 

Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát

  • olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve az eredeti  kiszállítási díjat is. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.

Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését. 

A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.

Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Fogyasztót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.

Elállási jog gyakorlásának a menete:

Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a Szolgáltató elérhetőségeinek egyikére elküldeni. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe.

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.  A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

A kiszállítás folyamán megsérült vagy hibás terméket cégünk díjmentesen kicseréli. Amennyiben a csomag sérülten érkezne meg Önhöz, kérem a kiszállító cég alkalmazottjával írjanak jegyzőkönyvet, valamint ha lehetősége van rá készítsenek fényképfelvételt.

6. Garancia

Kellékszavatosság 

Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. 

Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

Termékszavatosság 

Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. 

Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 

Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania. 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  •  a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. 

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. 

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti. 

Jótállás 

Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles. 

Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik. 

Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

A szavatossági igény esetén történő eljárás
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával). A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §). A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

7. Adatkezelés

A www.tavolsagmero.hu weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a weboldal Adatkezelés menüpontjában.

8. Szerzői jogok

Az oldalunkon esetlegesen felhasznált márkanevek, védjegyek, emblémák, logók az azokat bejegyző cégek tulajdonai, felhasználásuk az azonosíthatóság érdekében történt.

Jelen weboldal a következő fő domain névről érhető el: www.tavolsagmero.hu, de előfordulhat, hogy más domain nevekről is elérhetővé tesszük a tartalmat, így azokra is jelen feltételek érvényesek.

A weboldal teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll, amelynek jogtulajdonosa a Gigacity Kft. A weboldalon elhelyezett bármely anyag vagy annak eleme (oldal, szöveg, bekezdés, kép, megjelenés, formázás, egyedi megoldások) nem használható fel a jogtulajdonos előzetes írásbeli engedélye nélkül. A hozzájárulás nem automatikus, fenntartjuk a jogot hozzájárulás megvonására a felhasználás előtt és után is amennyiben ettől eltérő megállapodás nem születik. A weboldal tartalmának és egyes elemeinek magáncélú, változtatás nélküli felhasználása engedélyezett. (kinyomtathatja, elmentheti)

Üzleti célú felhasználás esetén minden esetben előzetes írásbeli engedély szükséges. Amennyiben engedély nélküli felhasználást észlelünk vagy ilyen a tudomásunkra jut, abban esetben fenntartjuk a jogot, hogy minden engedély nélkül elhelyezett elem után utólag napi 3.000 Ft +Áfa használati díjat számlázzunk felhasználási helyenként. A számlázás kezdő napja: az engedély nélküli felhasználás észlelését megelőző hónap utolsó napja vagy ha a jogsértés bizonyíthatóan korábban is fennállt, akkor azon időpontot megelőző hónap utolsó napja. A használati díj megfizetése kizárólag a kiszámlázott és megfizetett időszakra vonatkozóan mentesíti az egyéb jogkövetkezmények alól, s kizárólag azon időszakra szerez az adott tartalmi elemre vonatkozó használati jogot, ezt követően minden tartalmi elemet köteles eltávolítani minden anyagából a díjfizetésre kötelezett.

A honlap használatával, Ön mindezen rendelkezéseket maradéktalanul elfogadta.

9. Panaszkezelés

Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken. Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi/nem veszi a békéltető testületi eljárást. Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6. - Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20. - GPS koordináták: X 19,071     Y 47,496
Központi telefonszám: +36 1 459 4800 - Faxszám: +36 1 210 4677 - E-mail: nfh@nfh.hu

Vagy területi szerveihez:

Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal - Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Főosztályvezető: dr. Molnár Péter
Cím: 4024 Debrecen, Tímár utca 17-19. - Postacím: 4002 Debrecen, Pf. 475.
Telefonszám: +36 52 533 924, Telefax: +36 52 327 753 - E-mail: fogyved_eaf_debrecen@nfh.hu

Ügyfélszolgálat (rezsipont):
hétfőtől csütörtökig 8.00 – 16.00 - pénteken 8.00 – 12.00

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság területi szerveinek listáját itt találja: http://www.nfh.hu/teruleti 

Panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. - Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500 - Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann - E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;

Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. - Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. - Telefonszáma: (72) 507-154 - Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József - E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5. - Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775 - Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László - E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. - Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870 - Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter - E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. - Telefonszáma: (1) 488-2131 - Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György - E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. - Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék - Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán - E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. - Telefonszáma: (22) 510-310 - Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László - E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. - Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 - Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László - E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. - Telefonszáma: (52) 500-749 - Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt - E-mail cím: info@hbkik.hu;

Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. - Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. - Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék - Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde - E-mail cím: tunde@hkik.hu;

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. - Telefonszáma: (56) 510-610 - Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit - E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. - Telefonszáma: (34) 513-010 - Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György - E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a - Telefonszám: (32) 520-860 - Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik - E-mail cím: nkik@nkik.hu;

Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240. - Telefonszáma: (1)-269-0703 - Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly - E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu - Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. - Telefonszáma: (82) 501-000 - Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc - E-mail cím: skik@skik.hu;

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. - Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180 - Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin - E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. - Telefonszáma: (74) 411-661 - Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor - E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. - Telefonszáma: (94) 312-356 - Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán - E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3. - Telefonszáma: (88) 429-008 - Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László - E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. - Telefonszáma: (92) 550-513 - Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba - E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

A  békéltető testület hatáskörébe tartozik a  fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A  békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a  fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a  felek között, ennek eredménytelensége esetén az  ügyben döntést hoz a  fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr.

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

10. Záró rendelkezések

Ön a webáruház használatával, megrendelés leadásával vagy bármely szolgáltatás igénybe vételével elfogadja jelen ÁSZF tartalmát, elismeri, hogy annak minden pontjával egyetért, tartalmát elfogadta és magára nézve kötelezőnek ismeri el. Megrendelése elküldésével Ön tudomásul vette, hogy a szerződés teljesítésével kapcsolatban Önnek fizetési kötelezettsége keletkezett.

A Gigacity Kft nem tagja egyetlen magatartási kódexnek sem, ilyen rendelkezéseknek nem veti alá magát.

A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

Amennyiben ki szeretné nyomtatni ezt a dokumentumot, azt a böngészője nyomtatás parancsával teheti meg. A dokumentum mentéséhez (letöltéséhez) használja a böngészője mentés parancsát vagy letöltheti innen.

Jelen ÁSZF érvényes: 2017. január 19-től